Justyna i Damian, finaliści 9. edycji ABB IT Challenge

Tematem ubiegłorocznej edycji ABB IT Challenge była edukacja. II miejsce w konkursie zdobył zespół z Politechniki Łódzkiej – Nonsmokers w składzie: Justyna Tyran i Damian Guziak.

Dlaczego zdecydowaliście się wziąć udział w ABB IT Challenge?

Justyna Tyran: Jesteśmy studentami kierunków ścisłych – Damian studiuje informatykę, a ja matematykę. Temat zeszłorocznej edycji ABB IT Challenge bardzo odpowiadał naszym zainteresowaniom. Chcieliśmy sprawdzić nasze umiejętności w praktyce, a konkurs był do tego świetną okazją.

Na czym polegało działanie Waszego projektu?

Justyna Tyran i Damian Guziak: Opracowaliśmy grę edukacyjną Jo’s Legacy, która przenosi procesy nauczania do świata wirtualnego. Działanie aplikacji polegało na tym, żeby oddzielić wartość merytoryczną od szaty graficznej. Często w grach dla dzieci spotykamy się z tym, że bohaterowie są np. liczbami, literami, znakami, a my chcieliśmy to uniezależnić. Dzięki wirtualnym przygodom, dzieci łatwiej przyswajają wiedzę, dlatego w naszej aplikacji uczniowie mogą np. ratować świat przed inwazją zła. Takie wykorzystanie gamifikacji zwiększa motywację do nauki. Co więcej, nasza aplikacja umożliwiała dodawanie własnych materiałów edukacyjnych. Jeśli nauczyciel przygotował test dla swoich uczniów, to mógł on przyznawać im nagrody także w wirtualnym świecie. W grze można dodawać własne nagrody, ale można też dostać je w rzeczywistości – pedagog może dołączyć pozycję: „batonik do odebrania po lekcji” i/lub „nie wezwie do odpowiedzi przez 3 zajęcia”. Nasza gra jest przeznaczona dla dzieci od 7 lat oraz dla nauczycieli i rodziców. Językiem programowania naszego projektu był C#, a do stworzenia narzędzia wykorzystaliśmy Unity, czyli technologie, z jakimi chcemy pracować w przyszłości.

Co było dla Was największym wyzwaniem i czego się nauczyliście dzięki ABB IT Challenge?

Justyna Tyran i Damian Guziak: Stworzenie finałowej prezentacji wymagało od nas przygotowania biznesowego i marketingowego. Musieliśmy poszerzyć naszą wiedzę w tych tematach i stworzyć plan promocji naszej aplikacji. Było to ciekawe doświadczenie, ponieważ prezentacja musiała się zamknąć w określonym ramach czasowych. Dlatego kolejną przydatną umiejętnością było skuteczne planowanie pracy.

Jakie korzyści dał Wam udział w ABB IT Challenge?

Justyna Tyran: Już sam udział wiele nam dał, na pewno ułatwił start na rynku pracy. Możliwość dodania do swojego CV udziału w ABB IT Challenge sprawiała, że stawaliśmy się ciekawsi dla potencjalnego pracodawcy.

Damian Guziak: Wiążę swoją przyszłość z programowaniem gier, więc konkurs był dla mnie początkiem prywatnych projektów. ABB IT Challenge był też świetną okazją do przetestowania swoich umiejętności.